למה חשוב להקים עוד מסעדות טבעוניות בישראל
יש שיאמרו שתל אביב היא עיר הבירה של הטבעונים בעולם. יש שיתגאו במקומה של ישראל כמובילה בתחום הטבעונות. אבל מי שיוצא מאיזור תל אביב יודע שהדרך עוד ארוכה. יש עוד הרבה מקומות שבהם מסעדות טבעוניות פחות נפוצות וכל נושא הטבעונות אינו מוכר כפי שהוא בערים הגדולות.
מסעדות טבעוניות: מגמה הולכת ומתפשטת
כבר מזמן לא מדובר בטרנד. טבעונות היא לא עוד אופנה חולפת כמו שרבים מהרו להספיד אותה. ונראה שיותר ויותר אוכלוסיות מתוודעות ליתרונות הרבים שיש לטבעונות להציע. בעידן המקדש את תרבות השפע שאינה יודעת שובע מצד אחד ומטפח הערצה למודלים בלתי אפשריים. יותר ויותר אנשים מבינים שהפחתת מוצרים שמקורם מן החי ואימוץ תפריט המבוסס על רכיבים טבעיים הם צעדים המבטיחים אריכות ימים ושמחת חיים.
ועם הביקוש למנות בריאות יותר, גם הייצור של מוצרים ללא חומרים משמרים. ללא שומן מן החי וללא תוספות מיותרות – הולך וגדל. ההבנה כי אוכל לא חייב להיות הרסני לגוף שלנו או לעולם שלנו היא מנת חלקם של רבים.
טבעונות בסגנונות שונים
הטבעונות, שלא כמו דעות פוליטיות, סגנון חיים, השכלה או משלוח יד – היא מגמה ההולכת ומתפשטת בכל מגזרי האוכלוסייה. מסעדות שונות פונות אל קהלי יעד ספציפיים על פי טעם, מקור, מסורת, ז'אנר מסוים ועוד.
מסעדות טבעוניות אינן מוגבלות לז'אנר ספציפי אחד: מי שטייל במדינות שונות בעולם יודע כי כל תרבות מציעה את המנות הייחודיות לה. מנות המבוססות על טהרת חומרי הגלם מהצומח. החל מהמטבח הגיאורגי, דרך המטבח הפרסי ועד למטבח הדרום אפריקאי ואפילו האסייתי. אינסוף אפשרויות למנות טבעוניות יכולות לקבל מיתוג מחודש באמצעות הטבעונות.
הרחבת תפיסת האחריות התאגידית
יותר ויותר תאגידים בין לאומיים מבינים את החשיבות הגדולה הנעוצה בלקיחת אחריות סביבתית. חברות בין לאומיות וארגוני ענק מאמצים אל ליבם פרויקטים של דאגה לאוכלוסיות החלשות. נייקי, מייקרוסופט, גוגל ואחרות – מציגות בדפים הראשיים שלהן את מחויבותן לדאגה לחברה. ההבנה כי טובת הכלל מיטיבה עם הפרט הולכת ומתפשטת בעולם העסקי, וטיפין טיפין מחלחלת גם לחברות בישראל.
מדריך מסעדות טבעוניות בעריכת אורי שביט
תפיסת עולם זו מבוססת על שיתוף פעולה ועל הבנה לפיה דאגה לאחר מיטיבה עם כל המעורבים בסביבה. תפיסת העולם הטבעונית מבוססת גם היא על הרחבת הפרספקטיבה. על פיתוח היכולת לראות את צרכיו של האחר. להתחשב בהם ולהעניק להם את החשיבות הראויה.
קידום והקמה של מסעדות טבעוניות מבוססים על תפיסת עולם זו. הרעיון הוא להרחיב את החמלה כלפי האחר ולראות את טובתו בדיוק כפי שאנחנו דואגים לטובתנו האישית. מסעדות טבעוניות מפתחות את היכולת לחשוב בצורה בהירה יותר, רחבה ומאוזנת.
הנהגת המסר
הנהגת מסר המבוסס על חמלה ואכפתיות מאפשר למסעדנים רבים להגיע אל יותר לקוחות בעידן המערבי. לאפשר תקשורת בין בני אדם וליצור גישה שונה למזון. את התפיסה המקדמת קהילתיות אנחנו כבר יכולים לראות יותר ויותר במיזמים חברתיים – כלכליים שונים באזורים מתחדשים ברחבי הארץ.
במיזמים אלו כל אחד יכול לקחת חלק ולהיות גורם המקדם את התפיסה הטבעוניות. זהו עידן בו כל אחד יכול לחולל שינוי באמצעות חבירה לבעלי יוזמה נוספים. אז מה החלק שלכם ביוזמה?
להגיב לפוסט
0תגובותלהגיב
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.