זרעים ומסחטת עשב חיטה – הבסיס להכנת מיץ עשב חיטה טרי

הוא עשיר בויטמינים, במינרלים, בכלורופיל ובאנזימים והוא קל מאוד להכנה – אנחנו מדברים על מיץ עשב חיטה כמובן. יש בו כל כך הרבה חומרים מזינים, אז מה הפלא שיותר ויותר אנשים רוכשים לעצמם מסחטת עשב חיטה, זרעים ומתחילים לגדל בעצמם את עשב החיטה וסוחטים בבית. אנחנו רוצים אותו מדי יום כשהוא טרי והדרך הבדוקה לעשות זאת היא על ידי גידול זרעי עשב חיטה בעצמנו והכנת המיץ בבית. אז איך צולחים את גידול עשב החיטה? מיד נגלה לכם.

כך תגדלו עשב חיטה בבית צעד אחרי צעד

השלב הראשון בגידול עשב חיטה – קניית זרעים

תחילה יש לרכוש זרעי עשב חיטה. בישראל ניתן לרכוש זרעי עשב חיטה בחנויות טבע, בסופר-מרקטים מסוימים, באינטרנט ובמשתלות. אם אתם מתכננים לצרוך הרבה מיץ כדאי לרכוש הרבה זרעים אם אתם מתכננים צריכה מתונה – אז רכשו פחות זרעים.

השלב השני בגידול עשב חיטה – ציוד גידול

השלב השני בגידול עצמי של עשב חיטה הוא קניית ציוד הגידול המתאים. כדאי מאוד לרכוש את הציוד הטוב והאיכותי ביותר כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה כבר בקציר הראשון. חפשו עציצים שבהם תוכלו לגדל את הזרעים דוגמת העציצים שרוכשים על מנת לגדל עגבניות. הם צריכים להיות בגובה שבין 7.5 ס"מ ל-10 ס"מ. כמו כן, רכשו את מצע הגידול – אפשר להשתמש באדמת שתילה שיש במשתלות. את כל הציוד, עציצים ומצע, ניתן לרכוש בחנויות הידרו, במשתלות או באינטרנט.

השלב השלישי בגידול עשב חיטה – מציאת מקום לגידולים

איתור מקום מתאים לגידול עשב החיטה הוא חשוב מאחר וההנבטה זה רק השלב הראשון. השלב השני הוא גידול עשב החיטה לגובה של כ-15 ס"מ. אז אם אתם מגדלים בבית וודאו שיש לכם מקום שבו הזרעים יוכלו לצמוח לגובה בחופשיות ואותו הדבר גם אם אתם חושבים לגדל את עשב החיטה בחוץ.

מיץ עשב חיטה

השלב הרביעי בגידול עשב חיטה – שתילת הזרעים

בשלב זה אפשר לשתול את הזרעים. השתילה לא מורכבת באופן מיוחד, שותלים את זרעי עשב החיטה ככל צמח אחר במצע האדמה שרכשנו. פזרו את הזרעים בתוך הגומחות באדמה. לא כדאי להגזים עם כמות גדולה של זרעים וגם לא צריך לצמצמם את כמות הזרעים, אנחנו רוצים יבול יפה, עשיר ובריא.

השלב החמישי בגידול עשב חיטה – טיפוח עשב החיטה

לוקח זמן לעשב החיטה לגדול, הוא לא גדל בין לילה. צריך להשקות את העציץ, לספק לצמחים תאורה, קצת דשן ולדאוג שעשב החיטה גדל בטמפרטורת החדר.

מגשי פירות מעוצבים ומפתים לרגעים מיוחדים

לבסוף יש להמתין לפחות 12 ימים עד שעשב החיטה יגיע לגובה הרצוי – 15 ס"מ. יש להתאזר בסבלנות עד להגעת הצמחים לגובה הזה בדיוק. אל תתפתו לקצור לפני שעשב החיטה מגיע לגובה זה – כי רק בגובה זה נוכל לקבל את כל היתרונות הבריאותיים והחומרים המזינים שטמונים בצמח המופלא הזה.

השלב השישי בגידול עשב חיטה – שלב הקציר

בשלב הזה, אחרי שצמחים הגיעו לגובה של 15 ס"מ אפשר להתחיל לקצור בדיצה וברינה. קצירת עשב החיטה מזכירה מאוד קיצוץ דשא בטכניקה שלה. חיתכו את התוצרת ואתם כבר כמעט מוכנים.

עשב חיטה

הכינו לעצמכם מיץ בריאות טרי

השלב הסופי הוא קל יחסית. קחו מסחטת עשב חיטה (אם אין לכם אחת כדאי מאוד לרכוש כדי שהיה לכם בבית) והכניסו אליה את עשב החיטה שגידלתם. זה השלב הכי מרגש – השלב שבו אנחנו שותים משהו שאנחנו גידלנו בעצמנו. סחטו את עשב החיטה ורכזו את המיץ שניגר מהמסחטה.
זהו יש לכם מיץ עשב חיטה בריא מעשה ידיכם להתפאר, שתו לרוויה!

זה פשוט, זה טריא וזה בריא

אם לא בא לכם לגדל עשב חיטה בעצמכם אבל אתם עדיין רוצים להכין בעצמכם מיץ עשב חיטה טרי מדי יום, אין שום בעיה. אפשר לרכוש עשב חיטה במגוון רחב של חנויות וגם ברשת. בנוסף, הצטיידו במסחטת עשב חיטה איכותית והכינו לעצמכם מדי יום מיץ בריאות טרי טרי.

שיהיה לבריאות!